این سایت بمنظور ارائه فایلهای معتبر در زمینه گنج دفینه گنج یابی زیر خاکی برای دانش پژوهان تهیه گردیده ااست

محل لوگو

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 68
  • بازدید دیروز : 947
  • بازدید کل : 2138666

روش کاوش در قبرستان ها(این کتاب دوبار در سایت بارگذاری شده است)


روش کاوش در قبرستان ها(این کتاب دوبار در سایت بارگذاری شده است)

عنوان کتاب:روش کاوش در قبرستان ها

نویسنده:دکتر علیرضا هژبری نوبری

موضوع و محتوا:

۱-مقدمه۲-نکاتی در مورد اسکلت انسان۳-موضوع گاهنگاری در قبرستان۴-راه حل و پیشنهادات قابل استفاده جهت گاهنگاری و لایه نگری در قبرستان5-نکته مهم و ضروری در حفاری قبرستان.

قسمتی از کتاب:در هنگام حفاری هیچوقت حوزه حفاری داخل قبر را به حالت بسته در نیاورید،به این صورت که به علت هیجان خاص پیدا شدن آثار مسقیم زیر آثار با اسکلت را به حالت گودالی خالی نمایید،بلکه با حفظ تراز خود در سطح کل،به محض آشکار شدن اولین شی یا عضو حدود ۲۰سانتی متر از آن فاصله گرفته در لایه ایی به عمق ۲یا ۳ سانتی متر به طرف شیء نزدیک شوید.

مساله گاهنگاری در قبرستان:یکی از مشکل ترین مباحث باستان شناسی مساله گاهنگاری و لایه نگاری آن است که در مورد قبرستان این مساله حادتر و تحلیل گاهنگاری و لایه نگاری فبرستان بسیار مشکل تر از لایه های استقراری است.

روش کاوش در قبرستان

مطلب زیر جهت اطلاع است و ربطی به مقاله کاوش در قبرستان ندارد

گبریان چه کسانی بودند ؟ آیا گبریان کافر بودند ؟

در تعاریف عرفی واژه گان ، به درگذشتگان باستان که مسلمان نبودند گبری میگفتند .ولی در حال حاضر به اشتباه در بین عموم رایج است که ایشان کافر و بی دین بوده اند . در زبان آریاییان ، گبر به معنای مرد آمده است .

در باور عموم به مردگان و درگذشتگانی که به روش مسلمان تدفین نشده اند یعنی به سمت قبله خاک نشده اند گبری و به محل دفنشان قبور گبری می گویند . از نظر ایشان گبریان شامل زرتشتیات و یهودیان و ……ساکنان باستان بوده اند . ولی آنها بر خلاف باور عموم کافر نبوده اند بلکه برخی از ایشان یگانه پرست و یکتاپرست بوده اند چه بسا ایمانی قویتر از من و شما نیز داشته اند .برای اثبات آن نیز کافیست به منشور کوروش نگاهی بیاندازیم همچنین در کتیبه ها و سنگ نوشته های باستان نیز وحدانیت موجود بوده است .

به طور صحیح تر ، مقابر و قبوری که به قبل از زرتشت منسوبند که شامل مهرپرستان و چند ایزدان باستان هستند گبر اطلاق می شود .

دلیل عمده این القاب به بعد از سقوط دولت ساسانی بر می گردد . ایرانیان از دیرباز به تمدن و پیشینه خود با افتخار می نگریستند و خود را در مواقعی برتر از برخی اقوام می شمرده اند مثل عمل خسروپرویز در برابر نامه حضرت محمد .

بعد از دولت ساسانی ، قوم حاکم برای سخیف شمردن ایرانیان و خرد کردن افتخارات ایشان فرهنگ و تمدن آریایی را هدف گرفتند و چه بسا موفق هم شدند . القابی مانند عجم و مجوس و گبر و تازی و … از این قبیل می باشند .

گبریان در دوره های مختلف روش تدفین متفاوتی داشتند که در مطالب بعد در مورد آنها به اختصار توضیحاتی خواهم داد.

قبرهای گبری معمولا در نقاط بلند و روبه دره قرار دارند. اکثرآ دارای جنس هستند روی هر قبر با تخته سنگ پوشانده میشده که حتی با یک میلگرد هم میتوان قبر گبری را پیدا کرد….در فقیرترین قبر انان یک یا دو کاسه سفالی قرار دارد و قشر متوسط و پولدار انان لوازم شخصی انان هم قرار داده میشد مانند زیورالات،خنجر،سپر و در معدودی از انان نسخه گنج مربوط به اموال شخص مرده و در برخی از انان اسب یا قاطر یا سگ شخص هم با او بخاک میسپردند(این اجناس فقط بخاطر اعتقاد مردمان آنزمان به زندگی پس از مرگ بوده)
بالاترین قبر گبری مربوط به موبد و سردار انان میشد که در اول صف قبرها قرار میگرفت و در عمق نسبتآ بالایی نسبت به سایر قبرها میبود و داخل قبر و بیرون زیر خاک اطراف قبر هدایایی قرار میگرفته..در قبرهای گبری بیماریهای مسری وجود دارد که بعد چندهزار سال هم از بین نمیرود..مواظب باشید و با پوشش کار کنید…….

دانلود کتاب pdf روش کاوش در قبرستان ها grave diggingپکیج ۳ گنج یابی: اسطوره های بیان نمادین-نحوه صرف خط آریائی-آموزش خط پهلوی-آموزش خط عبری- آموزش خط میخی-باستان شناسی پارینه سنگی-آشنائی با بناهای تاریخی (رشته نقشه کشی معماری)-پیشگوئی های زرتشت قسمت دوم به اهتمام صادق هدایت-اطلس تاریخ ایران-کاوش های باستان شناسی تل آجری شهر پارسه( آشنائی با مکانهای گنج در شهر پارسه)-ایران باستان به روایت موزه بریتانیا-بناهای باستانی سلماس(آشنایی با مکانهای گنح در شهر سلماس)-آثار باستانی و تاریخی لرستان(آشنائی با مکانهای گنج در لرستان)-بیستون نبشته های آریائی(ترجمه کامل کتیبه بیستون)-آئین ها و روش های تدفین(مرجع کامل چگونگی کاوش در قبرستان ها و انواع قبر)-زنان در ایران باستان(جایگاه) پکج۴  گنج یابی:  جایگاه نذورات و پیشکش قربانی در ایران باستان-تکنیک های تاریخ گذاری اشیاء تاریخی در باستان شناسی-سنت تدفین در عصر کالکولیتیک و مفرغ در پشت کوه(استان ایلام)-سنت و شیوه های تدفین در عصر آهن ایران-آشنائی با تومولوس و نقشه آن0مصور)-جعل و تقلب در آثار باستانی-آشنائی با جوغان و انواع آن قسمت دوم- آشنائی با جوغان و انواع آن قسمت اول- خطوط گنج خوانی-سنگهای قیمتی و اشنائی با آن (مصور)-خود آمور علوم غریبه ابن سینا(سیمیا-کیمیا-ریمیا-هیمیا) پکیح۵  گنچ یابی : آشنایی با اعداد مقدس در گنج یابی-اشنایی با انواع گنج-شناسائی حوضچه ها در گنج یابی-نحوه سهم بندی و تقسیم گنج

تگ ها:

کوزه طلا نقشه گنج طلا یاب مومیائی یابی دفینه عتیقه زیر خاکی دفینه یابی زیر خاکی علائم گنج علائم دفینه یابی قبر و گنج دانلود کتاب گنج نامه احمد وزیر و شیخ بهائی کتاب گنج یابی قرید باقری قلزیاب آموزش کار با فلزیاب نقشه گنج وزیری دانلود کتاب میراث زرین پکیج کامل گنج یابی یافتن گنج در قبر مردگان گبری کاوش در قبرستان grave عتیقه تقلبی و اصل سر مال

لینک های مرتبط با گنج:

 7-شناسائی حوضچه ها ی دارای گنج

 8-نحوه سهم بندی در گنج

 9-شناسائی انواع گنج ها

 10-اعداد مقدس در گنج یابی

 11-بناهای باستانی سلماس(آشنایی با مکانهای گنح در شهر سلماس)

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دفینه /و گنج و گنج یابی ! نقشه گنج*طلا^ کوزه گنج% قبر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما