این سایت بمنظور ارائه فایلهای معتبر در زمینه گنج دفینه گنج یابی زیر خاکی برای دانش پژوهان تهیه گردیده ااست

محل لوگو

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 663
  • بازدید دیروز : 947
  • بازدید کل : 2139261

دفینه در آب و قنات


دفینه در آب و قنات

خلاف تصور استادان تئوری که با ترجمه جزوات ترکی و عربی اظهار دارند کسی در درون آب دفینه پنهان نمیکند باید عرض کنم در گذشته یکی از مکانهای مطمئن برای پنهان کردن دفینه در درون آب بوده که چند نمونه از این محل ها را در تصاویر زیر ببینید.

 
 
در شکل زیر در بین دو چاه قنات چاه دیگری را حفر میکردند که به هیچ جا راه ندارد و دفینه را در داخل آن جاساز میکردند سپس روی چاه را با یک سنگ سبز رنگ پلمپ میکردند و روی آن خاک میریختند به صورتی که سنگ در عمق 2 متری زمین مدفون میشده//البته خود سنگ سبز رنگ قیمتی و با ارزش هست.
این هم یه نوع دفینه دیگه که در آب جاساز میکردند و در نزدیگی قلعه ها بیشتر قابل رویت هست
 
 
 
یکی دیگر از مواردی که ممکن است دفینه ای در آب پنهان شود مطابق شکل زیر است
این مورد کشف شده که دارای سند نیز بوده در درون یک رود قرار داشته//در کنار این رود یک صخره ای وجود داشت که دارای یک گودی صیقل خورده بود که در زمان خاصی از شب در حضور ماه کامل با بازتابش نور مهتاب سنگی را درون آب نمایان میکرد که دفینه در زیر آن قرار داشت.
 
 



آب انبار ها در دفینه یابی و گنج یابی

یکی از جاهایی که برای پنهان کردن دفینه ها مورد استفاده قرار میگرفت آب انبار های قدیمی بود که به شکل هرم داخل آن و هم از بیرون در ۴ جهت اصلی به عنوان یک نشانه مشاهده می شوند.

توضیحاتی از معماری و تاریخچه آب انبارها می پردازیم تا در مواجهه با این آثار تاحدودی آمادگی داشته باشیم.
آب‌انبار حوض و یا استخر سرپوشیده‌ای است که برای ذخیره آب معمولاً در زیر زمین ساخته می‌شود . در مناطق کم‌آب و کویری آب انبار را از آب باران و یا جویبارهای فصلی پر می‌کنند . آب معمولاً در زمستان ذخیره شده و در تابستان به کار می‌رود . آب انبارها از جمله تأسیسات وابسته به قنات ها و کاریزها هستند.
نحوه ساخت آب انبار ، تصفیه و عایق بندی آن با اصول مهندسی و علمی مطابقت دارد . برای تصفیه از روش‌های فیزیکی و شیمیایی استفاده می‌شود . ته نشین شدن مواد زاید ، اضافه کردن حجم مشخصی از نمک به منظور تجزیه آن و میکروب کشی توسط کلر آزاد شده ، استفاده از ترکیبات آهکی جهت گندزدایی و استفاده از کیسه‌های زغال به منظور بو گیری از جمله این روش‌ها است .

آب انبار ها در دفینه یابی و گنج یابی

آب انبار ها در دفینه یابی و گنج یابی

آب انبار ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد.

آب انبارهای همگانی

  • واقع در محله‌ها، کاروانسراها، روستاها و به صورت تک بنا در مسیر راه‌های کاروانی.

آب انبار های خصوصی

  • درون خانه‌ها. نحوه اسقرار آب انبارها در روستاها و شهرها به دلیل سهولت دسترسی به آب قنات و دسترسی بهتر مردم به آب بوده است.

آب انبارها از نظر شکل و نوع شاخت شامل موارد زیر می‌باشد

  • آب انبارهای گنبدی گود – آب انبارهای کنده شده در کوهستان – آب انبارهای صلیبی و آب انبارهای کشیده.

از معروفترین آب‌انبارها آب‌انبار شش‌بادگیری و آب‌انبار تکیه امیرچقماق در شهر یزد در ایران است . در شهر گناباد نیز آب انبارهای عظیمی وجود داشته است که حداقل سه مورد آنها در توسعه شهری تخریب شده است . آب انبار مرکز گناباد در خیابان شریعت سابق تا سال ۱۳۶۳ شمسی فعال و مورد بهره برداری مردم بود . در زمستان آب برف و یخ را روانه این آب انبار می‌کردند و در تابستان آب سرد و خنک می‌نوشیدند به این آب انبار یخچال خانه هم می‌گفتند

  انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 37992

دفینه /و گنج و گنج یابی ! نقشه گنج*طلا^ کوزه گنج% قبر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما