این سایت بمنظور ارائه فایلهای معتبر در زمینه گنج دفینه گنج یابی زیر خاکی برای دانش پژوهان تهیه گردیده ااست

محل لوگو

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 517
  • بازدید دیروز : 699
  • بازدید کل : 2153669

تک جوغن روی سنگ علامت چیست ؟دفینه زیر خاکی گنج طلا نشانه گنج


تک جوغن روی سنگ علامت  چیست ؟دفینه زیر خاکی گنج طلا  نشانه گنج

( خواننده گرامی برای گنج یابی دانلود و مطالعه کتابهای اصلی گنج یابی الزامی است لطفا برای تهیه کتابها بر روی لینکهای ذیل کیلیک کنید)

دانلود کتاب گنج باستان-----

دانلود pdfکتاب اسرار نشانه ها ( کاملترین کتاب الکترونیکی مرجع رمز گشایی علائم و نشانه ها ۱۶۲ صفحه رنگی pdf به زبان فارسی) -------دانلودpdf(کتاب نفیس گنج نامه) (گنج نامه احمد وزیر ) کتاب گنج نامه وزیری و شاهی((نمونه گنج نامه های وزیری- شاهی)-------نشانه های کهن (از سری کتابهای طلائی پکیج گنج یابی)---------علائم گنج یابی و دفینه یابی( قسمت اول)--------علائم گنج یابی و دفینه یابی (قسمت دوم)-----راهنمای کاربردی گنج یابی حرفه ای

 

تک جوغن ها، حفره های کوچک دایره ای شکلی که روی سنگ ها حکاکی شده اند، یکی از عجیب ترین و اسرارآمیزترین پدیده های باستانی هستند. آنها در سراسر جهان یافت می شوند و قدمت آنها به بیش از 10,000 سال قبل برمی گردد. معنی تک جوغن ها هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما برخی از دانشمندان معتقدند که آنها ممکن است برای اهداف مذهبی، آیینی، هنری یا علمی استفاده شده باشند.

تک جوغن ها می توانند از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند. برخی از آنها بسیار کوچک هستند و تنها چند میلی متر قطر دارند، در حالی که برخی دیگر بسیار بزرگ هستند و قطر آنها چند متر است. تک جوغن ها همچنین می توانند از نظر شکل متفاوت باشند. برخی از آنها کاملاً دایره ای هستند، در حالی که برخی دیگر بیضی شکل یا چند ضلعی هستند.

 

تک جوغن روی سنگ نشانه چیست ؟

تک جوغن تک جوغن روی سنگ نشانه چیست (که به آن سوراخ سنگی نیز می گویند) یک حفره کوچک دایره ای شکل است که روی سنگ ها حکاکی شده است. این علامت در بسیاری از فرهنگ های باستانی یافت شده است و معانی مختلفی دارد.

 

 

تک جوغن روی سنگ نشانه چیست ؟

تک جوغن تک جوغن روی سنگ نشانه چیست (که به آن سوراخ سنگی نیز می گویند) یک حفره کوچک دایره ای شکل است که روی سنگ ها حکاکی شده است. این علامت در بسیاری از فرهنگ های باستانی یافت شده است و معانی مختلفی دارد.

معانی تک جوغن

معانی تک جوغن در فرهنگ های مختلف متفاوت است. برخی از معانی احتمالی عبارتند از:

  • خورشید: تک جوغن اغلب نماد خورشید است. خورشید منبع زندگی و انرژی است و اغلب با قدرت و عظمت همراه است.
  • ماه: تک جوغن همچنین می تواند نماد ماه باشد. ماه نمادی از تاریکی و روشنایی، رمز و راز و جادو است.
  • ستاره: تک جوغن همچنین می تواند نماد ستاره باشد. ستاره ها نمادی از امید، آرزو و رهبری هستند.
  • آب: تک جوغن همچنین می تواند نماد آب باشد. آب نمادی از تولد دوباره، پاکسازی و شفا است.
  • باروری: تک جوغن همچنین می تواند نماد باروری باشد. این علامت اغلب در کنار رودخانه ها، چشمه ها و سایر منابع آب یافت می شود که نمادی از زندگی و زایندگی است.
  • تولد دوباره: تک جوغن همچنین می تواند نماد تولد دوباره باشد. این علامت اغلب در مقبره ها و مکان های دیگر یافت می شود که با مرگ و زندگی پس از مرگ مرتبط هستند.
  • سفر: تک جوغن همچنین می تواند نماد سفر باشد. این علامت اغلب در کنار جاده ها و سایر مسیرهای سفر یافت می شود.

تک جوغن در ایران تک جوغن روی سنگ نشانه چیست

تک جوغن ها در ایران اغلب در کنار رودخانه ها، چشمه ها و سایر منابع آب یافت می شوند. آنها همچنین در کوه ها، جنگل ها و سایر مناطق طبیعی یافت می شوند.

معنی تک جوغن تک جوغن روی سنگ نشانه چیست در ایران هنوز به طور کامل مشخص نیست. با این حال، این علامت یکی از مهم ترین نمادهای فرهنگ ایران است و یادآور ارتباط عمیق ایرانیان با طبیعت و جهان معنوی است.

تک جوغن در فرهنگ های دیگر

تک جوغن ها در فرهنگ های مختلف جهان یافت می شوند. برخی از مکان های معروف که تک جوغن ها در آنها یافت شده اند عبارتند از:

استرالیا: تک جوغن ها در استرالیا در سراسر کشور یافت می شوند. برخی از قدیمی ترین تک جوغن های جهان در استرالیا یافت شده اند.

آمریکای شمالی: تک جوغن ها در آمریکای شمالی در ایالات متحده، کانادا و مکزیک یافت می شوند. برخی از بزرگترین تک جوغن های جهان در آمریکای شمالی یافت شده اند.

جنوب آمریکا: تک جوغن ها در جنوب آمریکا در کشورهایی مانند پرو، شیلی و بولیوی یافت می شوند. برخی از تک جوغن های ظریف ترین جهان در جنوب آمریکا یافت شده اند.

آفریقا: تک جوغن ها در آفریقا در کشورهایی مانند مصر، سودان و نیجریه یافت می شوند. برخی از تک جوغن های قدیمی ترین جهان در آفریقا یافت شده اند.

آسیا: تک جوغن ها در آسیا در کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن یافت می شوند. برخی از تک جوغن های عجیب ترین جهان در آسیا یافت شده اند.

تک جوغن و علوم طبیعی

تک جوغن ها تک جوغن روی سنگ نشانه چیست همچنین می توانند از نظر علمی مهم باشند. برخی از دانشمندان معتقدند که تک جوغن ها ممکن است برای مطالعه نجوم یا ناوبری استفاده شده باشند. برخی دیگر معتقدند که تک جوغن ها ممکن است برای اهداف مذهبی یا آیینی استفاده شده باشند.

تک جوغن و علوم اجتماعی

تک جوغن ها همچنین می توانند از نظر اجتماعی مهم باشند. برخی از دانشمندان معتقدند که تک جوغن ها ممکن است برای نشان دادن مرزهای قلمرو یا برای برقراری ارتباط بین گروه های مختلف استفاده شده باشند. برخی دیگر معتقدند که تک جوغن ها ممکن است برای اهداف هنری یا زیبایی شناختی استفاده شده باشند.

تک جوغن ها یک پدیده پیچیده هستند که معانی مختلفی دارند. آنها یادآور ارتباط عمیق انسان ها با طبیعت و جهان معنوی هستند.

نتیجه گیری از مقاله نماد تک جوغن

تک جوغن ها حفره های کوچک دایره ای شکلی هستند که روی سنگ ها حکاکی شده اند. آنها در بسیاری از فرهنگ های باستانی یافت می شوند و معانی مختلفی دارند. برخی از معانی احتمالی تک جوغن ها عبارتند از: آب، باروری، تولد دوباره، سفر، نجوم، اهداف مذهبی یا آیینی، اهداف هنری یا زیبایی شناختی.

تک جوغن ها اغلب در کنار رودخانه ها، چشمه ها و سایر منابع آب یافت می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که آب برای زندگی و زایندگی ضروری است. تک جوغن ها همچنین در کوه ها، جنگل ها و سایر مناطق طبیعی یافت می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که این مکان ها با طبیعت و جهان معنوی مرتبط هستند.

منبع :سایت گوهر باستان

  انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 1341

برچسب های مهم

دفینه /و گنج و گنج یابی ! نقشه گنج*طلا^ کوزه گنج% قبر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما