این سایت بمنظور ارائه فایلهای معتبر در زمینه گنج دفینه گنج یابی زیر خاکی برای دانش پژوهان تهیه گردیده ااست

محل لوگو

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 393
  • بازدید دیروز : 699
  • بازدید کل : 2153545

در چه مکانهایی گنج دفینه و زیر خاکی وجود دارد


در چه مکانهایی گنج دفینه و زیر خاکی وجود دارد

دانلود کتاب گنج باستان

دانلود pdfکتاب اسرار نشانه ها ( کاملترین کتاب الکترونیکی مرجع رمز گشایی علائم و نشانه ها ۱۶۲ صفحه رنگی pdf به زبان فارسی)

دانلودpdf(کتاب نفیس گنج نامه) (گنج نامه احمد وزیر ) کتاب گنج نامه وزیری و شاهی((نمونه گنج نامه های وزیری- شاهی)

نشانه های کهن (از سری کتابهای طلائی پکیج گنج یابی)

علائم گنج یابی و دفینه یابی( قسمت اول)

علائم گنج یابی و دفینه یابی (قسمت دوم)

راهنمای کاربردی گنج یابی حرفه ای

 

ویژگی مکانی احتمالی که در ان دفینه وجود دارد در چه مکان هایی گنج وجود دارد.

بخش اول: بررسی محل حکاکی فاصله سنگ قورباغه تا دفینه

تصور یافتن یک گنج در هر زمان و در هر مکانی، برای اکثر افراد جذاب و جالب است. با این حال، بسیاری از افراد از واقعیت که یافتن یک گنج در حقیقت یک رویداد نادر و بسیار کمیاب است، غافل هستند. با این حال، در تاریخ بشریت، موارد بسیاری از گنج‌ها و دفینه‌هایی که به صورت تصادفی یا به دلیل جستجویی شدند، ثبت شده‌اند. در این مقاله، به بررسی مکان‌های معروفی که در آنها گنج یا دفینه وجود دارد، پرداخته خواهد شد.

 

پیدا کردن یک دفینه یا گنج باستانی در یک مکان خاص می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. اما برخی از ویژگی‌های مکانی که ممکن است به وجود دفینه و گنج باستانی اشاره کنند عبارتند از: در ادامه به سوال در چه مکان هایی گنج وجود دارد پاسخ خواهیم داد ؟

تاریخچه محل: مکان‌هایی که در گذشته اهمیتی داشته‌اند، مانند محل‌هایی که در گذشته مراسم دینی برگزار می‌شده‌اند، بیشترین احتمال برای دفینه‌های باستانی محل‌هایی که توسط مردم محلی به عنوان مکان‌های مقدس تلقی می‌شوند، مانند قبرستان‌ها و مساجد، نیز به دلیل احتمال دفینه‌های باستانی در

.

  1. محل‌هایی که در نزدیکی شهرها یا روستاها قرار دارند و در گذشته ممکن است به عنوان محل تجارت و تبادل کالاهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته باشند، نیز از احتمال بالایی برای وجود دفینه و گنج باستانی برخوردار هستند.
  2. مناطق طبیعی مانند رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، کوهستان‌ها و غارها نیز به دلیل جذابیت طبیعی و احتمال استفاده از آن‌ها در گذشته، مکان‌های ممکن برای دفینه‌های باستانی هستند.
  3. محل‌هایی که در دوران جنگ و نبرد مورد استفاده قرار گرفته‌اند، نیز ممکن است مکان‌هایی برای نگهداری دفینه‌های باستانی بوده باشند.
 

1- پیرامون گنج اسپانیایی:

گنج اسپانیایی، که در 1701 میلادی پیدا شد، در یکی از جزایر برزیل که متعلق به پرتغال بود، پنهان شده بود. گنج اسپانیایی شامل جواهرات، طلا و نقره بود و ارزش آن در آن زمان حدود یک میلیون دلار بود.

2- گنج کاپیتان کد:

در سال 2007، تیمی از دانشمندان آمریکایی موفق به پیدا کردن گنج کاپیتان کد، که شامل جواهرات و سکه‌های طلا بود، شدند. این گنج در یک کشتی قرار داشت که در سال 1715 در نزدیکی ساحل فلوریدا غرق شد. ارزش این گنج در حدود 500 میلیون دلار بود.

3- دفینه فرعونیان:

در مصر باستان، فرعون‌ها معمولاً در زیر زمین گنج‌هایشان را مخفی می‌کردند. یکی از مشهورترین دفینه‌های فرعونی، دفینه توت عنخ آمون بود که در سال 1922 توسط هوارد کارتر کشف شد. این دفینه شامل جواهرات، طلا و ارزشمندترین موجودات قدیمی در جهان بود و ارزش آن در حدود ۶۰ میلیون دلار بود.

4- دفینه والش:

در قرن 14 میلادی، شاهزاده والش ارزشمندترین دفینه خود را در قلعه‌ای در ولز مخفی کرد. این دفینه شامل جواهرات و طلا بود و ارزش آن در حدود ۲۲ میلیون دلار است.

5- گنج امپراطوری مغول:

در سال 1926، یک گنج عظیم شامل ۴۰۰۰ جعبه طلا، نقره و جواهرات در مغولستان کشف شد. این گنج به امپراطوری مغول تعلق داشت و ارزش آن در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود.

6- گنج گیاهی:

در جزیره کیپیوا در برزیل، یک گنج طلا و جواهرات کشف شد که شامل ۷۰۰۰ شیشه جواهری مختلف و بیش از ۲۵۰۰ کارات الماس بود. این گنج به نام گنج گیاهی شناخته می‌شود و ارزش آن در حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.

 در نتیجه، بسیاری از گنج‌ها و دفینه‌هایی که در طول تاریخ پیدا شده‌اند، در مکان‌های مختلفی در جهان پنهان شده‌اند. در برخی موارد، این گنج‌ها به دلیل مبارزات جنگی یا عوامل طبیعی، مثل زلزله یا سیل، به یک مکان مشخص منتقل شده‌اند. برخی دیگر از این دفینه‌ها به دلیل پنهان شدن در معابد، قلعه‌ها و قبرستان‌های باستانی در طول تاریخ محافظت شده‌اند. به هر حال، یافتن یک گنج یا دفینه، به دلیل ندرت آن، برای اکثر افراد جذابیت شده است. با توجه به این که پیدا کردن گنج‌های قدیمی یا دفینه‌های باستانی به دلیل پنهان بودن آن‌ها بسیار دشوار است، برخی افراد از روش‌هایی مانند استفاده از دستگاه‌های تشخیص فلزات و یا بررسی معابد و قلعه‌های باستانی به دنبال این گنج‌ها می‌گردند.

 مشکلات پیش رو در پیدا کردن گنج و دفینه یابی

 یکی از مشکلاتی که با پیدا کردن گنج‌ها و دفینه‌های باستانی به وجود می‌آید، این است که گاهی اوقات قانونی برای مشاهده یا دریافت آن‌ها وجود ندارد. بسیاری از گنج‌ها و دفینه‌های باستانی به دلیل ارتباط با فرهنگ و تاریخ قومی خاص، برای آن‌ها ارزش معنوی دارند و به همین دلیل در بسیاری از کشورها قوانینی برای حفاظت از این موارد وجود دارد.
 

 

منبع :سایت گوهر باستان

  انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 407

برچسب های مهم

دفینه /و گنج و گنج یابی ! نقشه گنج*طلا^ کوزه گنج% قبر

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما